צור קשר

 

 
 

 

אליהו ארנד - בעלים ומנהל הוםביז!

אליהו ארנד יועץ עסקי להכפלת רווחיות העסק והבעלים של אתר הוםביז

מנחה ויוצר התכנית:

"הנחיית בעלי עסקים להרוויח 12,000₪ נוספים ויותר בכל חודש, ב-100% אחריות!"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
כל מה שרצית לדעת על העסקים ולא היה לך את מי לשאול...
בדיוק בשביל זה הבאנו צוות יועצים, מומחים בתחומם, שישמחו לענות על כל שאלה שלך!
הצטרף בתור מומחה »

שאלות למומחים » פרסום ויחסי ציבור


    דבורה
    2007-12-19 15:50:29
    שלום רב
    שמי דבורה ואני באה מתחום הבריאות והורות-מחנכת לאורח חיים בריא ומנחת קבוצות לאימהות ותינוקות ובכלכלה חברתית ומאמנת אישית.עובדת כשכירה כאחות מחנכת סוכרת.
    מתוך הכרות של שנים עם מגוון אוכלוסיות שמתי לב יש צורך בקרב לקוחותי למוצרים יחודיים שהם קשים להשגה .בעקבות זאת בדקתי ומצאתי מוצרים מיוחדים שלא נימצאים בכל חנות ,פניתי ליצרנים וליבואנים,ערכתי חוזים ובניתי אתר אינטרנט למוצרי בריאות,נוחות והורות.האתר בנוסף להיותו חנות מכיל גם מאמרים.
    שאלתיי הם:
    איך אני יכולה להעלות ולהביא את האתר למודעות הגולשים ושיערכו בו גם מכירות .-פרט לפרסום בגוגל ועם תקציב נמוך.
    איך אני בונה אותו כך שאכן יהיה מותג ושלגולשים יהיה ברור שהוא מכיל מוצרים יחודיים.
    כתובת האתר:
    www.izun4u.co.il
    אודה על כל עזרה אפשרית.
    אומר רק שהאתר בממישק לניהול עצמי מבחינת התוכן,
    תודה מראש,דבורה.
    תשובות המומחים של הוםביז:
    יאיר רפאל שני 20.12.2007 23:10
    אבחון אסטרולוגי נומרולוגי
    ענה על 100 שאלות
    שלום דבורה,

    במבט ראשון, קשה להבין מה יש באתר, לפחות לא לפי הכותרת הראשית: "איזון לחיים הינו אתר תוכן וחנות מקוונת מאובטח בשיטת אבטחת SSL"

    הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לכתוב את התוכן בצורה יעילה יותר, כך שמייד יהיה ניתן להבין מה היתרון המיוחד של האתר שלך.
    אני יכול להפנות אותך לבעל מקצוע שכזה.
    יש כמובן דברים נוספים שצריך לעשות, אך בשביל לקבוע מהם יש צורך במחקר מעמיק שפינה זו אינה יכולה להעניק.

    אילן מאירי
    שיווק ממוקד

    יערה ביסמוט 23.12.2007 14:40
    כתיבה שיווקית, מיתוגית
    ענה על 62 שאלות
    בס"ד
    דבורה שלום,
    בקרתי באתר שלך והוא לא גרוע בכלל. יש לו פוטנציאל גדול. נסי ליישם את הטיפים הבאים, שנתתי במסגרת אירוח בפורום "המסר השיווקי שלך" באתר "גולדה" וריכזה אותם מנהלת האתר - חוה ניסנבוים בקישור הבא:
    http://www.golda.co.il/view/441/

    חמישה פרמטרים הכרחיים בדרך לשיפור המסר השיווקי:

    1. שימושיות האתר ועיצובו
    האם הניווט באתר נוח? פשוט? ידידותי? עד כמה העיצוב משרת את המסר השיווקי, תומך בו ומחזק אותו. האם הטקסט קריא?

    2. המסר העיקרי
    האם הוא מקבל ביטוי הולם וברור?

    3. התוכן
    האם המסר עובר? האם הטקסט מניע לפעולה? מושך? מרתק? או אולי משעמם? צפוי? בנאלי?

    4. היתרון השיווקי
    מהו היתרון שלכן על המתחרים? מה יש לכן להציע שאין להן והאם זה בא לידי ביטוי באתר?

    5. הנעה לפעולה
    האם האתר ותכניו מניעים את הגולש לפעולה כלשהי? הרשמה לטיפים? יצירת קשר? מילוי טופס?


    משוב לאתר של רויטל
    הכנסו לאתר של רויטל להבנת המשוב
    (הערה חשובה: האתר של רויטל השתנה מאז המשוב של יערה).

    רויטל, למקצוענית כמוך שמתעסקת עם המון המון כסף, בהחלט מגיע יותר!
    להלן המלצותיי לגבי האתר:

    1. שימושיות האתר ועיצובו
    לגבי השימושיות כעיקרון אין לי הערות. המבנה של האתר סביר ומובן. יחד עם זאת, הטקסט לחלוטין לא קריא. אין הבדל בין מסר עיקרי למשני, הטקסט נראה כמו גוש שלא עושה חשק להשקיע ולקרוא אותו. ובנוסף לטעמי הפונט לא מוצלח (אף על פי שהוא נחשב לפונט עובר מסך). במקרה שלך הוא לא משדר אלגנטיות. והעסק שלך בהחלט אמור להיות כזה, מן בוטיק השקעות.

    לגבי העיצוב, אז ככה, שאין עיצוב. נורא משעמם, נורא חסר בשורה (אני יודעת שהבשורה קיימת, כי גיליתי אותה בקטגוריית הינשוף, אבל בדף הבית, בלוגו ובמלל המתחלף, זה פשוט לא עובר).

    המלצה:
    השקיעי בעיצוב מקצועי, שדרגי את האתר שיראה כמו חדר המתנה אצל עורך די. משהו אקסלוסיבי יותר. זה ימנף בהרבה את העסק שלך. כעיקרון הבחירה הצבעונית מתאימה לתחום, אבל, היא מידי אנמית כרגע. טפלי בטקסט מבחינת החלוקה לפסקאות, הגדלה והבלטת הכותרות.

    2. המסר העיקרי
    ציטוט מדף הבית שלך:
    "בעולם פיננסי מורכב ומתוחכם המציע לנו שלל אפשרויות אין זה פשוט לקבל החלטות כלכליות.
    שטף המידע והמגוון העצום של מוצרי ההשקעה אינו מקל על תהליך הבחירה,
    כדאי שיהיה לצידכם ייעוץ בלתי תלוי שיעזור לכם להחליט ולבצע!"

    המלצה:
    חדדי את המסר. עשי זאת כך:
    "בעולם פיננסי ומתוחכם, המציע שלל אפשרויות, אין זה פשוט לקבל החלטות כלכליות.
    כדאי שיהיה לצידכם ייעוץ בלתי תלוי שיעזור לכם להחליט ולבצע!"

    3. התוכן
    את כותבת מצויין. הרבה מתפספס בגלל הטיפוגרפיה גודל האות, הבלטה של מילים מסויימות, חלוקת הטקסט.

    המלצה:
    הגדילי את כל הטקסטים ל- 11. הגדילי את הכותרת הראשית בכל עמוד ל- 14 bold חלקי את הטקסט לסעיפים. והגדילי את הכותרת המשנית ל- 12 bold, ישרי הכל ימינה ואל תשתמשי בהטיית מילים. בשום אופן לא למרכז את הטקסט. דאגי שהריווח בין השורות יהיה תמיד זהה. ככלל, אחידות בטיפוגרפיה חשובה מאד על מנת ליצור נקיון ובהירות.

    4. היתרון השיווקי
    את חכמה. על כך אין וויכוח (אפילו הינשוף מסכים). השיטה בה את עובדת חכמה גם היא. אבל אי אפשר לנחש את זה מדף הבית. נכון שיש שם אייקון של ינשוף ונכון שכתוב "השקעה עם מעוף" (מעוף יצירתי ומעוף כנפיו של הינשוף...), אז מה? זה עדיין לא משכנע אותי שלך, רוויטל יש את השיטה החכמה והכדאית ביותר עבורי כמשקיעה. שכנעי אותי. תני לי להאמין ביכולת שלך.

    המלצה:
    פתחי את השיטה החכמה. תני לה שם (אפשר באנגלית זה עושה רושם). רשמי עליה פטנט, כתבי אודותיה ספר. לכי על זה בגדול!

    5. הנעה לפעולה
    את מציעה טיפים. למטה מצד ימין, בשורה קטנה ונחבאת אל הכלים. למה? מה הם לא שווים כסף הטיפים האלה?

    המלצה:
    כתבי משהו בסגנון כזה:
    חינם! טיפים שיחסכו לך מאות שקלים בחודש!
    להרשמה...

    העיקר שיהיה מעניין, מבטיח. מקמי זאת במקום בולט בדף הבית. תוכלי לשלוח את הטיפים משך חודש ימים ובכל פעם תצרפי מסר שישכנע את הלקוח הפוטנציאלי, שכדאי לו, מה שנקרא שטיפת מוח רצינית, עד שהוא יכנע.



    משוב לאתר של סנדרה
    הכנסו לאתר של סנדרה להבנת המשוב
    (הערה חשובה: האתר של סנדרה השתנה מאז המשוב של יערה).

    סנדרה הנהדרת. אוהבת מאד את הכתיבה שלך.

    להלן המלצותיי לגבי האתר:

    1. שימושיות האתר ועיצובו
    נורא ואיום! (את לא נעלבת, נכון?) הנה לך דוגמא לעיצוב רע שלא רק שאינו משרת את הטקסט הנהדר, אלא באופן מוחלט מזיק לו! נו נו נו מכות בטוסיק! איפה הביטוי לגב המשפחתי? כרגע זה משדר לי יותר צימר רומנטי בסגנון כפרי או מסעדה צרפתית מיוחדת בחבל אלזאס.

    המלצה:
    דחוף דחוף דחוף לחפש ויז'ואל (תמונה) של משפחה. כן, נשמע בנאלי? אולי. אבל עובד. לא מתכוונת לתמונה סינטטית של משפחה לדוגמא עם חיוכים מושלמים. להיפך. תמונה מרתקת, מצחיקה, אופיינית. משהו שמשלים את הטקסט החייכני שלך. איפה היא המתבגרת החצופה? הבעל שמשגע אותך? איפה הביטוי למענה שלך לבעיית הסכסוכים? העניין מובן?

    בנוסף, היפטרי מהבורדו יין הזה, הוא משדר אוכל. וגם - החליפי את התמונה חמורת הסבר. חייכי (תקפיצי טקילה אם קשה לך להשתחרר ).

    2. המסר העיקרי
    ציטוט מדף הבית שלך:
    "הבעל מוציא אותך מדעתך? המתבגרת מתחצפת?
    הילדים לא מפסיקים לריב? החותנת מתערבת? הגיסה מעליבה?
    אם עניתם בחיוב על אחת מהשאלות - הגעתם למקום הנכון!
    שלום וברוכים הבאים למקום בו מטפחים את הקשר המשפחתי
    בגב משפחתי תקבלו ייעוץ משפחתי ואישי ממוקד, מהיר ומעשי אשר יביא להקלה ויחסוך לכם כסף"

    המלצה:
    את זה משאירים:
    "הבעל מוציא אותך מדעתך? המתבגרת מתחצפת?
    הילדים לא מפסיקים לריב? החותנת מתערבת? הגיסה מעליבה?

    על זה מוותרים:
    אם עניתם בחיוב על אחת מהשאלות - הגעתם למקום הנכון!
    שלום וברוכים הבאים למקום בו מטפחים את הקשר המשפחתי)

    את זה משאירים:
    בגב משפחתי תקבלו ייעוץ משפחתי ואישי ממוקד, מהיר ומעשי אשר יביא להקלה ויחסוך לכם כסף.

    3. התוכן
    את כותבת מצויין. הרבה מתפספס בגלל הטיפוגרפיה גודל האות, הבלטה של מילים מסויימות, חלוקת הטקסט.

    המלצה:
    הגדילי את כל הטקסטים ל- 11. הגדילי את הכותרת הראשית בכל עמוד ל- 14 bold. חלקי את הטקסט לסעיפים. והגדילי את הכותרת המשנית ל- 12 bold, ישרי הכל ימינה. בשום אופן לא למרכז את הטקסט.

    4. היתרון השיווקי
    את אלופה. יש לך ביד פצצת נויטרון. למי אין בעיות בתקשורת? ל-כ-ו-ל-ם יש בעיות! ו-כ-ו-ל-ם רוצים לפתור אותן. ואת יודעת מה היתרון השיווקי שלך? (מלבד החן הכובש) שאת מציעה מספר שיטות שכולן מהירות יחסית: שיטת "הגישור", שיטת "העבודה", קלפי "השלכה" וכד'. יש הרי עשרות מכונים לטיפול משפחתי, אבל מדובר בטיפול ארוך ויקר. והנה את מציעה אלטרנטיבה. מ-ה-י-ר-ה ועל כן ז-ו-ל-ה הרבה יותר. תני לנו להבין זאת מייד על ההתחלה.

    המלצה:
    התמקדי ביתרון שלך על המתחרים. שיטות טיפול מהירות, זולות ואפקטיביות לא פחות מהשיטה הדינאמית.

    5. הנעה לפעולה
    או.קי. אז יש לך רשימת תפוצה. למה שאני אכניס את המייל שלי?

    המלצה:
    ענייני אותי. הבטיחי לי מה יצא לי מזה שארשם לרשימה. ואז ודאי אעשה זאת.

    משוב לאתר של איריס
    הכנסו לאתר של איריס להבנת המשוב
    איריס שלום, את עוסקת בנושא שנוגע מאד לליבי (שישה צאצאים פעילים ואנרגטיים עם אוספים של: מפיות, שבלולים, גוגואים, רבנים, זנבות של לטאות ומה עוד, לא ממש מקל על נושא הסדר בביתינו... )
    אז ככה:

    1. שימושיות האתר ועיצובו
    הנה לך דוגמא לדף בית, שיכל היה להיראות טוב, אבל תוקע לעצמו מקל בגלגלים.
    ה"הדר" הבאנר העליון של האתר לא משרת אותך. הוא משדר את ההיפך מסדר, קרי - בלאגן. בלגאן בעיניים, עומס של אלמנטים מיותרים, חוסר נקיון בעיצוב. בנוסף, הכותרות בכתום לא קריאות, הטקסט השוטף קטן מדי.

    סרגל הכלים אינו "מסודר" גם הוא ומערבב "בשר בחלב". מצד אחד מדבר על אירגון המשרד ומצד שני מציע שירות לאירועים ושירות תרגומים. זה מאד מבלבל ויוצר רושם לא מקצועי ורציני.

    המלצה:
    השקיעי דאגי לשלם למעצב שיעצב עבורך את ה"הדר" בצורה נקיה ומקצועית. הוסיפי לוגו מעוצב עם כותרת משנה שמסבירה במספר מילים מה השרות הזה, השתמשי בצבעים כהים לכותרות וטפלי בטיפוגרפיה של הטקסט מבחינת החלוקה לפסקאות, הגדלה והבלטת הכותרות. עשי זאת כך: הגדילי את כל הטקסטים ל- 11. הגדילי את הכותרת הראשית בכל עמוד ל- 14 bold. חלקי את הטקסט לסעיפים. והגדילי את הכותרת המשנית ל- 12 bold, ישרי הכל ימינה.

    עבדי על אפיון האתר מבחינת הסרגלים ואופן הניווט בתוכם. מצאי דרך להציע את מגוון השירותים שלך תחת גג אחד, כך שלא יראו זרים זה לזה.

    השתמשי פחות בתמונות חינמיות שמצויות בכל מחשב. הכניסי מקוריות ורעננות על ידי תמונות (שעולות כסף), אבל מכניסות פלפל ועניין לאתר.

    מלבד הקישורים שמתחת לתמונות, הכניסי את הקטגוריות הנוספות כתת קטגוריות לסרגלים.

    הוסיפי מפת אתר. מסתתר באתר שלך הרבה יותר חומר מהניכר לעין בגלישה ראשונה וחבל להחמיץ זאת.

    2. המסר העיקרי
    ציטוט מקטגוריית ארגון וניהול משרד:
    "קואורדינציה ואופרציה של אדמיניסטרציה" - מיתלהפהפיתה?
    כמה פעמים אני צריכה לומר זאת? פ-שוט. לכתוב פשוט. בלי התחכמויות. בגובה העיניים. מה זה קואורדינציהואופרציהשלאדמניסטרציה? רוצה לשבור לי ת'שיניים?!

    ציטוט מדף הבית שלך:
    "ברוכים הבאים לאתר של ממש בסדר
    אוהבים סדר ומתקשים לשמור עליו?
    שונאים לתייק?
    לא יודעים מה לזרוק?
    מתקשים עם הפרטים הקטנים?
    או שפשוט אין לכם זמן..... "

    המלצה:
    ותרי על ה"ברוכים הבאים..." וגשי מייד לעניין. הטקסט מצויין. טפלי דחוף בטיפוגרפיה שלו (גודל, מרווחים, עובי טקסט וכד')

    הצמידי את התשובה לשאלות, לחלק העליון. כרגע היא מתחבאת לה אי שם בתחתיץת העמוד. הנה היא: "לממש בסדר מגוון שירותים ייחודיים ויעילים, שיעזרו לכם לסדר לעצמכם את החיים, תרתי משמע." כדאי לקצר את התשובה, לחדד אותה. כרגע היא מעט עילגת. מה עם קצת הומור? גם לא היה מזיק.

    3. התוכן
    התוכן מצויין. פשוט. בהיר. כל מה שהאתר בעצם צריך לשדר. ואין לי בכלל הערות. חוץ מהגודל של האותיות והטיפוגרפיה (הנחיות מדוייקות לשינוי הפונט תוכלי למצוא בפוסטים הקודמים).

    יחד עם זאת, מאד מאד מאד מאד צורם לי השימוש שאת עושה עם השם שלך במבנה המשפטים. הוא יוצר חוסר רהיטות. לדוגמא:
    ל"ממש בסדר"...
    ב"ממש בסדר"...

    המלצה:
    נסי להחליף את לממש בסדר ל - לחברתנו, בחברתנו או לחברת ממש בסדר וכד'

    4. היתרון השיווקי
    איריס יקרה, יש לך המון מה להציע. אבל איפה יש ביטוי ליתרון שלך? למה לא מבינים מייד שמדובר פה בעסק רציני, גדול שמסדר לך הכל מא' ועד ת'? ובאמת מהו היתרון?

    המלצה:
    חשבי על היתרון השיווקי. אולי ההסתכלות הכוללת? העובדה שאת מציעה באמת את כל השירותים הקשורים באופן כזה או אחר לארגון? אולי הסדנאות הייחודיות? אם כן, תני לכך ביטוי בדף הבית. בטקסט ובתמונה!

    5. הנעה לפעולה
    לא קיימת כרגע.

    המלצה:
    יש לך סדנא, נכון? מה דעתך ליזום ערבי מבוא חינם, בהם תתני טיפים לטעימה על קצה המזלג לשיטה שלך? כל אחד מנושאי הסדנא אותם ציינת, עשוי לשמש נושא נהדר לערב הכרות:

    * איזה סוג ניירת יש במשק הבית?
    * איך מתחילים בלי להתייאש מראש?
    * באיזה סוג תיוק נוח להשתמש?
    * הכנת הקלסרים
    * מיון הניירת
    * תיוק
    * כללים לעתיד ורוד

    פרסמי את ערב ההיכרות בדף הבית. וקדימה, להרשמות.

    והעיקר? שיהיה בסדר!

    ***

    יערה הולצמן ביסמוט

    B.Sc.T.E בתקשורת חזותית

    מומחית לכתיבה שיווקית לאינטרנט, ליצירת עניין באתר שלכן, "ללכידת" האימיילים של לקוחותיכן הפוטנציאליים, ליצירת בידול לעסק ולהנעת הגולשים לפעולה (להרשמה, לרכישה, ליצירת קשר...).

    מנהלת פורום קופירייטינג, עיתונאית ומשוררת, ואלופה בקוגעל ירושלמי לשבת (חריף כזה שהולך מעולה עם מלפפון חמוץ).

    חוץ מלאמץ את מוחה הקודח, בשארית הזמן (שאין לה), היא "מכבסת-תולה", מגדלת שישה ילדים מקסימים וגלעין אבוקדו סרבן...

    yaara@hamila.net

    www.hamila.net

    03.6180361