צור קשר

 

 
 

 

אליהו ארנד - בעלים ומנהל הוםביז!

אליהו ארנד יועץ עסקי להכפלת רווחיות העסק והבעלים של אתר הוםביז

מנחה ויוצר התכנית:

"הנחיית בעלי עסקים להרוויח 12,000₪ נוספים ויותר בכל חודש, ב-100% אחריות!"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
כל מה שרצית לדעת על העסקים ולא היה לך את מי לשאול...
בדיוק בשביל זה הבאנו צוות יועצים, מומחים בתחומם, שישמחו לענות על כל שאלה שלך!
הצטרף בתור מומחה »

שאלות למומחים » שיווק ומכירות


    גבריאל
    2007-07-15 19:06:19
    שלום,
    אני מנהל חנות מחשבים מזה כ- 10 שנים. בעבר לא היו לי בעיות במכירה והיו לי המון לקוחות. עם הזמן ככל שגברה המודעות לאינטרנט והמחירים הנמוכים שמציעים חברות כדי להתחרות זו בזו איבדתי את נתח המכירות שלי כמעט כולו והיום אני מתמקד בעיקר בתיקונים. איך חנות מחשבים קטנה יכולה להתחרות על ליבם של לקוחותיה בשוק כל כך מטורף של מחירים שאין סיכוי להתמודד עימם???
    תשובות המומחים של הוםביז:
    אילן שריקי 15.07.2007 21:07
    יועץ במכירות
    ענה על 81 שאלות
    היי גבריאל,
    אכן מדובר בבעייה ידועה, אבל לכל בעייה יש גם פתרון.
    ראשית, אני בטוח שהיתרון היחסי שלך הוא שירות אישי , ובזמננו, זהו מצרך חסר מאוד. רבים הלקוחות שיסכימו לשלם מעט יותר ולקבל שירות איכותי. לכן אני מציע לך לחזק את העניין הזה.
    יחם עם זאת, ייתכן וכדאי לשקול הרחבת פעילות ,גם לאינטרנט (פתיחת חנות וירטואלית?).
    להציע מבצעים ללקוחות קיימים וחדשים (קניית מחשב+אחריות מורחבת? למשל) , להציע שירות אישי בבית הלקוח, לפנות ללקוחות עסקיים קטנים ,ולהציע חבילות שירות וכו'
    דרך יעילה מאוד היא להשתמש במאגרי הלקוחות שקיימים אצלך ולבצע ללקוחות אלה פנייה יזומה במייל .
    כיווני השוק בעולם המחשבים מאותתים על ירידת מחירים ,כניסה חזקה של הניידים, וחיזוק הקנייה באינטרנט, אני בהחלט מציע לך ללכת עם הגל ולנסות להתרחב בכיוונים להם השוק מכוון
    בהצלחה,ואתה מוזמן להמשיך לשאול.
    אילן שריקי

    רונית בן שושן 17.07.2007 09:46
    ניהול קשרי לקוחות
    ענה על 46 שאלות
    שלום גביראל,
    אתה מתאר סיטואציה שכיחה בעולם העסקי של היום. בעשור האחרון הסביבה העסקית תחרותית מאוד, משתנה ודינאמית. המוצרים/השירותים דומים וזהים אחד לשני והשאלה שנשאלת - איך מניעים את הלקוחות לרכוש ממוצרינו ויותר מכך, איך להניע אותם להמשיך ולרכוש שוב גם בעתיד.
    אסטרטגיית השיווק המתאימה במצבים כנ"ל (ללא קשר לסוג המוצר/שירות שאנו מוכרים) הינה אסטרטגיית בידול/מיקוד. דהיינו,
    היכולת שלך למצוא את היתרונות היחסיים-החוזקות,היתרונות,הכדאיות ללקוח ואותם למנף ולשווק ע"י :
    1. פילוח מדוייק של קהל הלקוחות שלך - מאפייניו וצרכיו. (מי הוא, מה הוא, ואיך אני רוצה להיתפס בעיניו, ועוד...)

    2. בניית תוכנית ממוקדת וספיציפית לניהול ערוצי הדיאלוג והקשר עם אותו קהל מטרה תוך שימת דגש לכל קבוצה וקבוצה.

    3. תרגום התוכנית לסטים של פעילויות ותהליכי עבודה.

    זכור: המחיר הוא משתנה חשוב. אבל, הוא לא תמיד השיקול היחידי שעושה הלקוח בתהליך ההחלטה שלו לבצע את הרכישה. ערכים של איכות , מקצועיות ומהימנות המוצר והשירות חשובים לא פחות (ובמקרים רבים אף יותר).
    לסיכום: נדרשת חשיבה. ניתוח ואבחון על פי הדברים שציינתי ועוד מספר משתנים. בהתאם למימצאים ניתן לקבל כיוון ופתרונות להגדלת המכירות, נתח השוק, ושיפור התדמית של העסק.

    בכל מידע נוסף, אשמח לעמוד לרשותך.
    בהצלחה.

    יערה ביסמוט 15.07.2007 21:04
    כתיבה שיווקית, מיתוגית
    ענה על 62 שאלות
    בס"ד
    זהו שהיא לא יכולה.
    צריך לחפש את "הגבינה" במקום אחר.
    אגב, תחום שפורח לאחרונה - מתן שיעורים פרטיים למבוגרים שחוששים מהאינטרנט, בביתם, בנושא שימוש בסיסי במחשב וברשת.
    אולי שווה לך לחשוב על כיוון כזה? (בלי מלאים ובלי בלאגן)
    ב ה צ ל ח ה !

    אביבה לנדאו-ארצי 16.07.2007 06:00
    מנחה בבניית מותג
    ענה על 137 שאלות
    גבריאל בוקר טוב,

    חשוב מהם היתרונות החזקים שלך בתחום המחשבים מלבד תיקונים. מה קורה עם מוצרים משלימים ?
    אילו שירותים נוספים אתה יכול להעניק שאלה מהווים
    דווקא יתרון לגודלה הקטן של החנות שלך ?
    אולי יחסי אישי מועדף על פני שירות "בית חרושת", שירות עד הבית, אולי תמיכה בתוכנות מסוימות.
    עשה מחקר שוק בין עסקים כמו שלך בסביבות שונות
    ותנסה ללמוד כיצד אחרים מתמודדים עם מצב דומה לשלך וכך תוכל לקבל רעיונות שאולי לא חשבת עליהם.
    נסה ליזום פגישות עסקיות עם סוכני חברות המחשבים ותראה לאילו דילים אתה יכול להגיע עימם, לא רק לגבי המחשב עצמו, אלא לגבי מוצרים משלימים, משחקי מחשב וכו'. כדאי לצאת באיזשהו מבצע שיווקי לילדים ולבני נוער בחופשת הקיץ. אולי תיזום איזושהי סדנה לילדים ולבני נוער עם סטודנט למחשבים או אחד שמבין בזב, או לילדים ולסבים ולסבתות שלהם. חשוב שהמדריך יהיה צעיר ו"קול" שידבר אליהם בגובה העיניים. נסה לפלח את השוק בסביבת העסק שלך, מה המאפיינים שלהם וכדומה. אני מקווה שפתחתי את ראשך לרעיונות מגוונים.
    לאחר המודיעין העסקי ושיעורי הבית שתכין, נסה
    להגדיר מהו הערך המוסף המשמעותי שלך על פני
    חברות גדולות ואינטרנט. חשוב הכי יצירתי שניתן.
    כך תפתח לעצמך אפיקי שיווק חדשים כולל קהלי יעד
    חדשים.

    שיהיה לך בהצלחה,
    אביבה לנדאו-ארצי
    0045 244 052

    עדי פלאוט 01.08.2007 14:16
    יועץ עסקי פרטי
    ענה על 449 שאלות
    גבריאל שלום,
    אני מבין היטב לליבך. לפי התאור שלך אין מנוס מלחפש מוצרים או שירותים אחרים אותם אתה יכול לתת לקהל שיחליפו את מה שאבד בתחרות מול האינטרנט.
    בכל מקרה על מנת לאתר שירותים אילו רצוי פשוט לסקור את קהל לקוחותך (גם אילו בעבר) ולשאול אותם מה הם היו רוצים לקבל ממך. אם תבצע את הסקר נכון רוב הסיכויים שתגלה במהירות מה נחוץ ודרוש ומשם אני מאמין שאתה יודע מה לעשות.
    בהצלחה,
    עדי

    אלי כהן 26.07.2007 13:58
    לימוד, ליווי והפקת וידאו
    ענה על 120 שאלות
    גבריאל שלום,
    יש לי קרובים שהיתה להם את אותה בעיה כמו שלך. הדרך שלהם להתמודד היתה לסגור את העסק ולפתוח עסק בתחום בלוס אנג'לס. אמנם מדובר בצעד קיצוני, אך הוא מעיד על מצב שוק המחשבים ששעובד על מתח רווחים נמוך בתחרות פרועה.
    אין לי עצה ממשית אליך, למעט לנסות למצוא יתרון תחרותי שלך (מחיר, שירות, הדרכה אישית וכו') שאותה תשווק ותיחצ"ן כדי לתת סיבה מספיק טובה ללקוח לפנות אליך.

    בהצלחה.